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Festo – Brand for Technology, Innovation, Education, Knowledge and Responsibility

Produktinformationen "Festo – Brand for Technology, Innovation, Education, Knowledge and Responsibility"

Festo 

Brand for Technology, Innovation, Education, Knowledge and Responsibility

What is the essence of a brand? How can it be expressed in a nutshell, and what are its salient characteristics? Logos, colours, shapes, lettering: a brand should of course be recognisable at first glance and at the same time unmistakable. But what actually brings a brand to life – and above all, what makes it future-proof in a world in motion between analogue climate change and digital transformation?

It is people who shape the Festo brand. Embedded in a globally active world community, they are brand ambassadors of a living network – a weighty term that brings with it responsibility. After all, the characteristics of a brand can only be perceived if they are an integral part of a company’s cultural substance. The brand thus also shapes people.

Where does the Festo brand stand, and where does it want to go? The family-owned company strives to develop sustainable solutions for people, animals and the environment and to set them on course for a responsible future. To fulfil this brand promise, Festo relies on the dimensions of technology, innovation, education, knowledge and responsibility.

Produktart: Buch
Sprache: Englisch
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Bionik Natur – Technologie – Transformation Die Natur birgt eine Vielzahl unverhoffter Lösungen, die in Jahrmillionen der Evolution entwickelt wurden. Diesen biologischen Wissensschatz können wir mit verantwortungsvollen Technologien nutzbar machen, um die globale Wirtschaft in eine Bioökonomie zu transformieren. Eine lebens-werte Zukunft ist nur im Einklang mit der Natur möglich.   Als Lernunternehmen befasst sich Festo seit Jahrzehnten mit Bionik. Inspiriert durch Phänomene aus Flora und Fauna entstanden wegweisende Projekte. Gegenwärtig erhält bionisches Lernen einen universalen Charakter: Natürliche Kreislaufprinzipien rücken in den Vordergrund, um nach ihrem Vorbild nachhaltige Produktionsprozesse zu gestalten. Die Zelle als kleinste Einheit des Lebens wird damit zur Fabrik der Zukunft, in der biologische und physikalische Welten verschmelzen.   Auszug aus dem Inhalt:   Zellfabriken LifeTech Mensch-Maschine-Kollaboration Ernährung und Versorgung Bewegte Welten Lernsphären Geregelt und organisiert

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Bionics Nature – Technology – Transformation Nature holds in store a multitude of unexpected solutions that have developed throughout millions of years of evolution. With responsible technologies, we can put this wealth of biological knowledge to use in order to transform the global economy into a bioeconomy. A future worth living will only be possible in harmony with nature. As a learning company, Festo has been investigating bionics for many decades. This has given rise to future-oriented projects inspired by phenomena from the realms of flora and fauna. Bionic learning is now acquiring a universal character: the focus is increasingly on natural recycling principles, which serve as models for shaping production processes. The cell, the smallest unit of life, is thus becoming the factory of the future, in which the biological and physical worlds merge.   Excerpt from the content: Cell factories LifeTech Human-machine-collaboration Nutrition and care Worlds of motion Learning spheres Controlled and organised

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